Gry i zabawy online
Strona główna serwisu

zgaduj-zgadula

Zabawa składa się z dwunastu zadań. Każde polega na wskazaniu obrazka ze strojem, jaki opisuje wierszowana zagadka. Najpierw przeczytaj wierszyk, po czym przyjrzyj się obrazkom po lewej stronie planszy. Tylko jeden przedstawia strój, o jakim mowa w wierszyku. Wybierz odpowiedź, klikając w jeden z obrazków. Jeśli Twój wybór jest prawidłowy, otrzymasz punkt.
Wersję online zabawy uzupełniają przygotowane do wydrukowania karty do gier dydaktycznych.

instrukcja gry

Zabawę rozpoczynamy używając przycisku START. Po lewej stronie planszy pojawi się obrazek z Polą i Lechem w stroju, którego nazwę należy odgadnąć.

Najpierw uważnie przeczytaj wierszyk. Następnie przyjrzyj się obrazkom po lewej stronie planszy. Tylko jeden z nich przedstawia strój, o jakim mowa w wierszyku.

Wybierz odpowiedź, klikając w jeden z obrazków. Jeśli Twój wybór jest prawidłowy, otrzymasz punkt. Aby przejść do kolejnego zadania, użyj przycisku DALEJ.

Ile punktów zdobędziesz na dwanaście możliwych do zdobycia? Przekonaj się, rozwiązując naszą zgaduj-zgadulę!

↑ do górywszystkie zabawy →

materiały do wydruku

Z Polą i Lechem możesz bawić się także po wyłączeniu komputera. Przygotowaliśmy dla Ciebie wersję zgadywanki w postaci plików PDF. Aby pobrać i wydrukować wybrany plik, kliknij myszką w jego ikonkę.

Karty do gier dydaktycznychWygląd kart

Zawartość pliku. Trzy arkusze z kompletem dwustronnych kart (na awersie para w danym stroju i jego nazwa, na rewersie nazwy czterech charakterystycznych dla danego stroju elementów).

podpowiedzi i wskazówki

Po wydrukowaniu, wycięciu, odpowiednim złożeniu i sklejeniu (szczegółowa instrukcja w sekcji Przygotowanie kart) karty można wykorzystać do wielu gier i zabaw dydaktycznych. W sekcji Propozycje gier znajdziesz kilka pomysłów, tutaj podajemy opis gry polegającej na odgadywaniu nazwy stroju na podstawie krótkiego opisu..

GRA ZGADYWANKA
Gra z użyciem dwóch kompletów kart i drobnej monety.
zasady gry
Karty z pierwszego kompletu układamy w dowolny wzór obrazkami ku górze. Karty z drugiego kompletu dzielimy na dwa równe stosiki (karty układamy pytaniami ku górze).
Uczestnicy zabawy kolejno rzucają monetą. Jeśli gracz wyrzuci orła, odpowiada na pytania z prawego stosiku, jesli reszkę - z lewego.
Po odczytaniu pytania należy wskazać kartę z obrazkiem stroju, o jakim mowa w zagadce. Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, gracz otrzymuje punkt. Wygrywa ten, kto zgromadzi najwięcej punktów.

Przykład rozłożenia kart

↑ do górywszystkie zabawy →


Strój bytomski Strój kaszubski Strój krakowski Strój kujawski Strój kurpiowski Strój lubelski Strój łowicki Strój podhalański Strój szamotulski Strój szlachecki Strój świętokrzyski Strój żywiecki
Stroje narodowe i regionalne Gry i zabawy edukacyjne dla dzieci Materiały dydaktyczne dla rodziców i nauczycieli